W dniu 6 listopada 2025 roku uczniowie klasy II pod opieką wychowawczyni pani Marty Kret oraz pani Katarzyny Gomułki udali się na interesujące zajęcia w ramach edukacji przyrodniczej, społecznej i technicznej do Sękowej – na Puste Pole. W otoczeniu pięknej, jesiennej przyrody uczniowie wyruszyli na leśną ścieżkę edukacyjną, na której znajdują się tablice informacyjne opisujące miejsce, jego historię oraz rodzaje okopów wykorzystywanych podczas walk toczących się na tych terenach w czasie I wojny światowej. Uczniowie poznali także ciekawostki związane z początkiem światowego przemysłu naftowego, który właśnie tutaj miał swoje początki. W tym miejscu szczególną rolę odegrał patron naszej szkoły – Władysław Długosz.
W drugiej części wyprawy dzieci obserwowały charakterystyczne okazy przyrodnicze spotykane w lesie. Każdy uczeń wylosował karteczkę z nazwą wybranego elementu przyrody, a jego zadaniem było odnalezienie odpowiedniego eksponatu i dopasowanie go do właściwego opisu. Zabawy było przy tym co niemiara, a wszyscy uczestnicy poradzili sobie znakomicie. Po zakończeniu zadania wszystkie elementy przyrodnicze zostały oczywiście odłożone na swoje miejsce.
Na zakończenie zajęć terenowych uczniowie mieli za zadanie zbudować szałas z dostępnych naturalnych materiałów. I z tym wyzwaniem poradzili sobie doskonale! W drodze powrotnej wychowawczyni opowiedziała uczniom o trzech pobliskich wzniesieniach w Sękowej, na których znajdują się cmentarze wojenne z okresu I wojny światowej, oraz o Bitwie Gorlickiej, która odegrała ważną rolę w historii Europy.
Uczniowie, choć zmęczeni, wrócili do szkoły pełni wrażeń, nowych wiadomości i niezapomnianych wspomnień z tej wyjątkowej lekcji w terenie. Zajęcia terenowe w Sękowej były dla uczniów klasy II nie tylko wspaniałą przygodą, ale przede wszystkim cenną lekcją przyrody, historii i współpracy. Dzięki obserwacjom w naturalnym środowisku, zabawom edukacyjnym oraz wspólnej pracy w grupach dzieci mogły rozwijać swoją ciekawość świata i umiejętność działania w zespole.
Takie wyjścia to doskonały przykład nauki poprzez doświadczenie, obserwację i odkrywanie — nauki, która na długo pozostaje w pamięci uczniów.